NEW ZEALAND | PART ONE

Efter min och mamma & pappas underbara resa så drog jag till Nya Zeeland! Jag har alltid velat åka dit, så jag "passade på" medan jag ändå var på den sidan jordklotet. Jag bodde på ett halvsunkigt vandrarhem, men vad gör det? Jag bodde mitt i Auckland, vilket var smidigt. 
 
Anyhooow, här får ni se bilder på första delen av resan! Jag hängde med Lisa, vandrade rundor i stan och besteg ett litet berg. Eller ja, berg och berg. En relativt hög kulle kan vi nog kalla det. Mount Eden hette det i alla fall, om ni någon gång skulle få vägarna förbi så rekommenderar jag den lilla vandringen. Väldigt fin utsikt, och en ascool krater mitt i kullen. Fast nu när jag tänker efter så var det ju faktiskt en vulkan jag vandrade upp för. Men den var sovande, givetvis, haha. 
 
På vägen dit, i solnedgången. 
Käkade på Coffee House nästan alla dagar haha. Man får det alltid så gulligt serverat när man beställer te. 
Utsikt från hamnen i Auckland. 
Riktigt fin blå/grön färg på vattnet. Beror antagligen på föroreningar och alger, men ändån. 
Häng med Lisa! Vi åt på en mysig liten bar, där de hade lampor upp och ner i taket? Snyggt i alla fall. 
Och nu kommer det! Några bilder från min lilla vulkanvandring. Eller utsikten i alla fall, bättre än inget. 
Man hade verkligen 360 graders utsikt över staden
Avslutar det hela med en liten selfie, heh
Det var första delen från min tripp från Nya Zeeland! Ni får se resten en annan gång. Ni ska även få se fler bilder från min rundresa med mamma & pappa. 
 
Puss&kram
 
Australien | |
Upp