NEW ZEALAND | PART THREE

THE BLACK WATER ABYSS - WAITOMO NEW ZEALAND
 
Okej, dessa är inte de vackraste bilderna av mig. Keep in mind att jag gick upp innan klockan 5 på morgonen och åkte buss i två h innan detta hände. MEN! Det var så värt det, för detta är något av det roligaste jag har gjort i hela mitt liv. Jag har aldrig sett mig som en äventyrlig typ, men det var riktigt roligt. Adrenalinen som man fick alltså. 
 
Anyhow, detta var innan vi gav oss ut. 
Här övade vi på att glida ner smidigt på ett rep. Eller vad det heter haha. 
And down we went! Här åker jag ner för en avgrund som kallades för "The Throat" (alltså halsen). Hålet var typ format som ett timglas, där den smalaste biten var mindre än en meter i diameter. 
Sen åkte vi på svarta gummiringar, i TIOGRADIGT vatten. Det var kallt som tusan. 
Sen skulle vi hoppa från en liten klippa. Testa själva, det är jääääkligt svårt att vara graciös, haha
Här kollar vi på en ål
Alltså, det "dumma" med denna utflykten var att man inte fick ta med sig någon kamera (av uppenbara anledningar). Så jag har fått googla bilder på hur det såg ut inne i grottan, där vi flöt runder på våra badringar. Och såhär såg det ut! Något av det coolaste jag har sett, helt klart. 
Detta är alltså lysmaskar. Små djur som typ satt i taket. Och eftersom det är så mörkt nere i grottorna så har maskarna utvecklats så att de lyser för att attrahera mat. Hur coolt?
Det var även tunna "trådar" som hängde ner från taket. De var ganska klistriga, men ja, det var så de fångade mat
Som sagt! Något av det coolate jag har gjort. Synd att jag inte har fler bilder på själva grottan. Det var så fint, och så annorlunda. Verkligen ingenting som jag sett innan. Där var även en massa små vattenfall, varav vi klättrade uppför det ena. Och det var ändå typ 10 meter högt. Haha, vem trodde att jag skulle klara det? Men det gjorde jag i alla fall!
 
Sista bilden nu. Här kom vi ut från grottan, trötta men lyckliga. Detta lilla äventyr tog ca 5 timmar, och ja. Det kostade en del, men jag är så glad över att jag gjorde det. 
 
Australien | |
Upp