THE TRIP | AIRLIE BEACH

Okej, jag borde nog egentligen inte berätta om denna biten av resan innan jag hämtat min kamera från mamma & pappa, men för att det ska bli i kronolonisk ordning så får ni leva med det ändå. Bilderna från snorklingen får ni helt enkelt en annan gång (annars blir det för mycket bilder i ett och samma inlägg ändå). 
 
Vi tog oss i alla fall till Airlile Beach som ligger lite längre upp i Queensland (som ligger på östra sidan av Australien). Och det var nog den vackraste delen av vår resa! Vi bodde lite utanför Airlie Beach, i regnskogen, i en liten stuga. Och runtom hela stugan var det mangoträd! Det var typ vanligare med mangoträd där än vad det är med äppelträd här hemma. Vi var där mitt i mangosäsongen, så det trillade ner mogna mangosar på taket varje kväll (och vi blev lika rädda varje gång, haha). Och där var massor av papegojor som satt och åt av mangosarna. Helt sjukt hur olika det kan vara här i världen. Där var riktigt fint. Där var även en lagun som man fick bada i, eftersom det var säsong för stingers när vi var där. Stingers är alltså pyttesmå, genomskinliga maneter, men vars stick (eller vad man ska säga) kan döda en vuxen människa. Sååå, vi höll oss mest i lagunen. Sen var vi ute och snorklade också! Men då hade vi stingersuits på oss, med huva och allt. 
 
Anyways, här kommer lite bilder. 
 
Familjeselfie! Vi var grymt trötta efter en hel dags resande, och jag hade sovit 35 minuter natten innan. Men vi bjuder på det. 
Såhär ser det alltså ut på andra sidan jorden
Papegojor! Ni får kolla noga, haha
<3 
En liten del av lagunen 
Från vår båttripp!
Whitsundays
Från lunchen, där var flera stycken jättestora ödlor! Riktigt coola (vet dock om att man inte kan se den så tydligt på bilden). Där var även en stor fågelspindel, men den lät jag bli att ta kort på.
Sen ska ni som sagt få se lite bilder från snorklingen också, men det kommer lite senare som sagt. 
 
Puss&kram
Australien | |
Upp