THE TRIP | MELBOURNE

Sen åkte vi en sväng till Melbourne i mellandagarna! En mycket fin och trevligt stad. Men ska jag vara helt ärlig så var i alla fall jag lite för oförberedd på vad man skulle hitta på när vi kom dit. Men det blev bra ändå! Vi åkte spårvagn (som förövrigt kallas för trams där, vilket var hysteriskt roligt en kväll när jag var övertrött) till stranden en dag, åkte en liten båttur en dag, och shoppade en dag. En grej som jag gillade med Melbourne var att där var bra mat på alla ställen vi åt på. 
 
Vi åt på ett ställe som hette Pancake Parlour! Var så märkligt att äta "frukost-pannkakor", med bacon och grejer till. Men gott vart det. 
Det tyckte mamma och pappa med
Och de hade en rolig spegel. Tror att pappa var minst road av den, haha
Och så stranden! Inte en av Australiens bästa stränder, och vi var ju där när det var försommar eller hur man ska säga.. Så det var ganska kallt i vattnet. Hela 9 grader kallare än på Sunshine Coast, så ja. Jag valde att inte bada där. 
Och sen hade jag lite fotokrig med pappa, ;) 
Så ja, jag gillade Melbourne. Men jag gillar Sydney bättre. 
 
Take care cutiepies. 
Australien | |
Upp