THE TRIP | SUNSHINE COAST

Efter en helt suverän rundtur på den östra kusten av det lilla landet Australien så åkte vi tillbaka "hem" till Sunshine Coast. Där checkade vi in på samma hotell som jag och pojkarna bodde på hela vår andra termin i Aussie. Vi blev dessutom uppgraderade till en så otroligt fin lägenhet med den här utsikten. 

 Alexandra Headland är ett av ställena i världen där jag känner mig som mest "hemma". Vilket känns sjukt att säga. Men det var skönt, och väldigt sentimentalt att avsluta vår resa där. 
 
Anyhow! Sista rundan till Solskenskusten så gjorde vi saker som vi inte hann med första rundan där. Vi var på Australia Zoo, gick på Underwater World i Mooloolaba, besökte mitt favoritcafé Oliwer Brown, och gick till och med en runda till Taps (som är en bar som jag vet att mina Aussie-vänner tycker väldigt mycket om i alla fall). 
 
Så nu får ni de sista bilderna från Australien på ett tag. 
 
Australia Zoo = Crocs 
Dingo. Dom är så söta, men så farliga?
Vombat
Koalis
Kangarooooo, just chilling
Sen nån dag efter det så hittade vi Nemo
Och pillade på sjöstjärnor, hehe
Och stod i ett hajgap. Ser ni storleken?! Bjuder på min trötta look, varsågoda. 
Oliwer Brown. Alltså, jag är så ledsen men samtidigt så glad att det inte finns i Sverige. Hade vägt 170 kg om det alltid fanns i min närhet. 
Mamma och pappa gillade också det
Och så avslutar jag det hela med en bild på Mt Coolum som pappa tagit. Eller om jag ska vara ärlig så har han tagit alla bilder i detta inlägg förutom dom på hansjälv, hehe. 
 
Annars det sista vi gjorde där som jag tyvärr inte har dokumentation på (vad jag hittat än i alla fall), var att spela spel på Taps med fina Stina, hänga några dagar på stranden, äta tacos med the family (de som bodde i Mooloolaba) och ja. Jag sålde min bil och fixade lite "pappersarbete". *låter viktig*
 
Sen åkte mamma & pappa hemåt mot kalla Sverige medan jag tog en liten detour till Nya Zeeland! Ni har fått se den första delen av den resan, och nästa del kommer nog snart. 
 
Tills vi ses igen, ha det så bra.
 
Australien | |
Upp